Audi a6 należy do samochodów wyższej klasy i charakteryzuje się także dużym spalaniem. Ludzie klasy średniej raczej nie mogą sobie pozwolić na takie auto ze względu na zbyt niskie zarobki w naszym kraju.
Specyfikacja Audi A6
AUDI A6 spalanie w zależności od wersji i pojemności silnika, waha się od 4,3 do 13,1 l w cyklu mieszanym na 100km. Wersją o najniższym spalaniu w cyklu mieszanym jest AUDI A6 2.0 TDI ultra Sedan C7 II 150KM. Najwięcej spala AUDI A6 4.2 Quattro Tiptr. Sedan /S6 4B II 300KM. Audi A6 jest produkowane od 1994 roku. Jest to samochód klasy premium, który do 2017 roku został zaprezentowany aż w czterech generacjach, a twórcy zadecydowali o wprowadzeniu już piątej generacji (C8) w 2018 roku. Audi A6 należy do segmentu E i wyposażony jest w nadwozie typu sedan lub kombi.
Rodzina Audi powiększona o nowy model
Model ten został następcą samochodu osobowego Audi 100, a w zasadzie stanowi tylko jego kontynuację – na początku Audi 100 oznaczany był symbolami od C1 do C4, jednak po wprowadzonej modernizacji ostatniej generacji wprowadzono ją na rynek jako nowy model – Audi A6 z oznaczeniem C4 dla pierwszej generacji. W klasie średniej wyższej Audi A6 ma bardzo wysoką pozycję i może konkurować nawet z takimi autami jak BMW serii 5, Volvo V70, Saab 9-5 i Mercedes klasy E. Samochody Audi A6 podstawowo wyposażone są w nadwozie sedan lub kombi, pięć siedzeń i 4 lub 5 drzwi.
Auta osiągają długość od 4,5 do ok. 5 metrów, szerokość w przedziale 1775–1992 mm, a ich wysokość może wynosić 1425–1480 mm. Pojemność bagażnika w Audi A6 w zależności od modelu osiąga od 630 do nawet 1660 litrów. W starszych modelach Audi A6 (np. C4) zdarzały się częste awarie przekładni kierowniczej i układu chłodzenia, utrudniały one normalną jazdę. Pojawiają się też problemy z elektryką, np. szybami, które potrafią się zaciąć i klimatyzacją, a także zawieszeniem, które potrafi ucierpieć w wyniku jazdy po polskich droga – uszkodzeniom najczęściej ulegają amortyzatory i wahacze, występują też sporadyczne wycieki oleju.
W nowszych generacjach mogą wystąpić awarie zamków co utrudnia dostanie się do samochodu czy turbosprężarki, a także pompy wtryskowej w silnikach diesla. Podsumowując przy odpowiednim doborze silnika (szczególnie TDI) Audi A6 okazuje się niezwykle oszczędnym autem, a przy mniej intensywnym eksploatowaniu nie będą wymagane częste wizyty w serwisie. W przypadku awarii wymiana osprzętu może być bardzo kosztowna, podobnie zresztą bardzo wysokie będą ceny paliwa, jeśli już zdecydujemy się na któryś z tych najmocniejszych silników. Mimo wszystkich wad Audi A6 jest uznawane za model niezawodny, bardzo dobrze wykończony i wart swojej ceny.